מבוך הוא כלי חשוב בארסנל של רוב שיטות המשחק – לא רק פנטזיה, ולא רק קרביות – ואנחנו מנסים להסביר איך ולמה.
2:07 ההגדרה של אורי
"מבוך זה לא סדרת מלכודות מתחת לאדמה, מבוך זה כל מקום שאתה לא יודע איך להגיע לאיפה שאתה רוצה".
4:15 מיקום לא שגרתי
מקום עם סט חדש לגמרי של מגבלות או בעיות שהופכות את המשחק ליותר מעניין.
תהליך הבנייה:
- תכננו את המבוך וההרפתקה.
- שנו את המיקום למקום אחר (האם זה השפיע באופן מהותי גם על ההכנות של הרעים וגם על המגבלות על השחקנים? לא? החליפו מקום)
- מצאו את השינויים המהותיים ויישמו אותם.
- הוסיפו אלמנטים שנובעים מהמקום (בשדה תעופה מטוסים עפים ממעל, בארמון יש הרבה משרתים, במורדור יש המון סוחרי מסקרה) ותנו להם יכולת להשפיע על ההרפתקה (מטוסים יחרישו את שדה התעופה, הארמון יהיה קל להסתננות, סוחרי מסקרה הם עכבישי ענק מסוכנים).
8:06 חדרים, לפי אורי
- במבני אצולה: ספרייה, חדר המתנה, חדרי שירותים, חדרי איחסון
- בכל מקום: מטבחים
- בסיס צבאי: נשקייה, מגורי קצינים, מגדל שמירה, רספייה, בונקר, חדר מלחמה.
- תחנת חלל: מיכלי חמצן.
- צריח קסום: חדר ללחשים מסוכנים, חדר של יצורים מזומנים
- משרדים מכל סוגי: חדר המתנה, משרדים, חדרי ישיבות
- מעבדות: מלתחות, ציוד מחקר, סורקים, מחשבי על
שיהיה בחדר משהו שהשחקנים או הדב"שים יכולים לנצל.
11:30 ההגדרה של ערן
מבוך הוא כל קומפלקס (אוסף של מרחבים נבדלים) של בחירות פיזיות, בדרך כלל חדרים ומסדרונות וכו' (אבל יכול להיות גם מעברים ביער, או סביבה עירונית הרוסה, פוטנציאלית גם ארכיפלג של איים), עם התקלויות פיזיות, self contained מבחינה סיפורית, עם תמה שמשפיעה על כל מה שמתרחש בו. כל מה שמתרחש במבוך, זה לאור אותו מבוך. מבוך הוא מקום בו מתרחשת הרפתקה, אבל לא המקום היחיד שבו מתרחשת הרפתקה; עם זאת, אין מבוך שבו לא מתרחשת הרפתקה. כלומר, מבוך צריך להכיל את הדברים שאותם השיטה, והחבורה, רוצים לשחק.
צבאות אלמוניים!
16:01 בטח גיוון, אבל איך?
ספרו לנו למה תחנת החלל נהרסה!
תחרות One Page Dungeon
ההרפתקאות שהגשתי: מחווה אחרונה למת, "המעמסה"
20:38 חדרים, לפי ערן
הקלטת צריח הברקת
קניתי מלא הרפתקאות מבוכים לאורך השנים, כדי לחפש השראה ורעיונות לדוג.
כמה רעיונות לגיוון חדרים: חדר שפעם שימש למשהו אחר; חדר בשלבי שינוי כרגע.
כל חדר הוא סיפור; חשוב שיהיו גם חדרי רגיעה (נעל סתם כך, חלק מהאווירה של מבוך חי).
תשאלו בקבוצה כלשהי, פעם שאלתי וקיבלתי מלא תשובות מצוינות שמשמשות אותי עד היום.
26:40 מבוכים משולבים זה בזה
28:45 נקודות חשובות אחרונות
להפריד בין תפקיד יומיומי למטרה נראטיבית, של חדר, חפץ או יצור.
לתת קצת מידע לפני בחירת כיוון במבוך, כדי לתת רושם של החלטה.
33:35 חדשות ועדכונים
שלחו לנו מייל! gamadim@roleplay.co.il
הקשיבו ל-NPC Cast!
קבוצת נקודת ניסיון, נצלו אותה!
פרטים על מענק העמותה לקיץ – יש עוד פחות משבוע, אז מהרו.