אורח: עומרי באס, מנהל קבוצת מבוכים ודרקונים 5
2:50 מיניאטורות שוברות אימרסיה?
ואם כן, איזה טכניקות יש להמנע מזה?
6:40 יתרונות בשימוש במיניאטורות ומפות
- מרחקים ומיקום ברורים וקבועים
- טוב לשחקנים יותר טקטיים
- מציג את עולם המשחק – עוגן לדימיון קבוצתי משותף
- השקעה בתחביב, יפה ומגניבה – מספקת הייפ
14:30 חסרונות בשימוש במיניאטורות ומפות
עם הצעות לפתרונות.
ה-Flipmat המפורסם של פאיזו.
הדפסת מיניאטורות 3D, בהירופורג'.
- עלות של המפה ו/או מיניאטורות – יכולה להיות סכום נמוך עד גבוה
- לקוח זמן לצייר אותה או להסביר אותה
- יכולה לחסום יצירתיות כיוון שהשחקנים מסתכלים עליה בתור סטטית – מה שקיים קיים, ומה שלא לא. כנ"ל לגבי המנחה.
- התפתחות של חשיבה גיימיסטית – השחקנים והמנחה מסתכלים על המשחק בתור טקטיקה ומספרים ומזניחים את התיאורים ומשחק התפקידים.
28:20 מתי כדאי להשתמש במפות ומיניאטורות?
משהו שכדאי לוודא כבר ברמת תיאום הציפיות.
בסטרז בסט, אלבום התמונות המהולל.
- מתי שרוב השחקנים רוצים (לרוב שחקנים יותר טכניים)
- שיטות שדורשות יותר דיוק בזמן אינטרקציות
- קבוצות ותיקות שמוכנות להשקיע בשביל להגביר את ההייפ (לחפש מיניאטורה שמייצגת את הדמות זה אחד הדברים המגניבים).
34:30 מתי לא כדאי להשתמש במפות ומיניאטורות?
- מתי שרוב השחקנים לא רוצים (לרוב שחקנים לא טכניים)
- שיטות יותר אבסטרקטיות בזמן אינטרקציות
- קבוצות "בייג'לה ובירה"
39:10 כמה זמן או כסף כדאי להשקיע בעזרים?
41:00 מיניאטורות לעומת סמנים
אורי גם סיכם את זה כאן.
44:00 מיקומים אבסטרקטיים
48:35 מדדים פיזיים
שעון החול מהפרק שעבר.
הצעות לסוגים של מדדים:
- התקדמות פעולה ממושכת – כל פעם שהחבורה מגלה רמז נוסף בחקירה, מתקדמים צעד אחד על המסלול; בצעד האחרון, הם הגיעו למסקנה סופית. הצלחה מרשימה במיוחד יכולה לדחוף אותם 2 צעדים קדימה, בזמן שמעקב אחרי red herring יכול להשאיר אותם במקום או אפילו לדחוף לאחור.
- לחץ זמן – כל כמה זמן במהלך המשחק, אתה מקדם את הסמן קדימה. כשהוא מגיע לסוף, קורה משהו חשוב וגדול. אם הדמויות מתעכבות במיוחד, או כשהן נכשלות בבדיקות חשובות, הסמן מתקדם. אפשר להשתמש בו בקנה מידה קטן – המקדש הולך ומתמוטט, בנקודה הסופית במסלול הוא נחתם לגמרי וצריך להספיק לברוח לפני – או שאפשר להשתמש בו בקנה מידה גדול, כמו למשל צבא האורקים הולך ומתקדם לעבר הממלכה. בשני המקרים ייתכן שאפשר לעשות פעולות שיעקבו את הסמן מלהתקדם.
- ייצוג שני כוחות דינמיים – שמים שני סמנים, אחד בכל צד, והם מתחילים להתקדם זה לקראת זה ככל שהזמן מתקדם או עם פעולות מסוימות שמתרחשות במשחק. למשל, צבא הגמדים מול צבא האורקים; התקדמות התוכנית של הנבל מול מידת המוכנות של הדמויות. כשהשניים נפגשים, קורה משהו חשוב – וזה משנה איפה הם נפגשים.
- ייצוג מדד חבורתי כלשהו – שמים את הסמן באמצע המסלול; ככל שהוא יותר "גבוה", מצבה של החבורה טוב יותר, וככל שהוא נמוך המצב רע יותר, לפי מדד מסוים. למשל, מוניטין. או כמה מרשימים חברי הקבוצה את האצילים במהלך מסיבה מכובדת. מעשים הגונים והצלחה בגלגולים יעלו את הסמן לעבר "מרשים מאוד", בזמן שכשלונות ועלבונות יורידו אותו לעבר "מכפיר".
52:40 סיכום
מפות מחיקות flip-mat בבוקדיפוזיטורי (ללא עלות משלוח)
הממלכה, מאנקי טיים
מנוי חודשי למפות בפאיזו.
סטיבן בפייסבוק, הבחור שמחלק מפות חינם.
הבחור של המפות של מו"ד 5
ה-DM's Guild
56:35 חדשות ועדכונים
עד ארבעה שחקנים בפייסבוק, הקומיקס הכי טוב בעולללם
תרגום של עידן הדרקון, בפונדק. ההדגמה של Fantasy AGE.
"מהמטבח באהבה" לעולמות פראיים, בפונדק.
פוסט חדש בגלגולים מועילים.