מודעים לאיכות הקול הנמוכה הפעם, מתנצלים.
1:05 מכתב מיהלי גוטמן
זה אשר כתב, כך כתב:
שלום לגמדים יודעי הרוב,
איך כותבים דב"שים מעניינים (AKA: כאילו בעלי אישיות שאינה בעובי קרטון שאינו גלילי)?
בברכות רבות, יהלי גוטמן
1:43 התשובה הקצרה של אורי
יש המון דרכים לכתוב דב"שים מעניינים, אבל כבר דיברנו על יצירת דמויות מעניינות בפרק 38 וזה בהחלט אותו הדבר לדב"שים. אם אתה רוצה שהדב"שים שלך יהיו מעניינים, תתיחס אליהם כמו לד"שים.
2:37 איפיון מהיר: השילוש של אורי
* תן לכל דב"ש מאפיין אחד שקשור לעולם (מבטא מהמקום שהוא בא ממנו, תליון של דת, סמל של בית אצולה וכו)
* תן לכל דב"ש מאפיין אחד ייחודי (קול מצחיק, ביטוי שהוא חוזר עליו, נשק יוצא דופן)
* תן לכל דב"ש משהו שהוא אוהב ומשהו שהוא שונא (או כמו שאומרים אצלנו, משהו שהוא רץ לעברו ומשהו שהוא רץ ממנו)
הסוד של אורי: לא להרחיב. שמור את המידע הזה והשתמש בו למשהו אחר, כשצריך לקשר למשהו או להרחיב לגבי משהו.
אפשר להרחיב כל אחד מאלו שיהיה אלמנט מהותי של הדמות.
9:20 זרע ראשוני
לקחת רעיון קטן ולפתח ממנו דמות שלמה.
10:25 קונפליקט פנימי רלוונטי
אני חושב שהדבר הנכון הוא X למרות שיש לי חשש שאולי עדיף Y.
אני לעולם לא אעשה X אלה אם Y. (לא אפגע בחפים מפשע, אלה אם יאיימו על המשפחה שלי). ולדאוג שאחד משני הדברים יבואו לידי ביטוי במשחק.
שוב, כי זה נורא חשוב – להביא לידי ביטוי במשחק!
13:22 השיטה של FATE
לכל דמות יש רעיון מרכזי וגם צרה. צרה הופכת אנשים למעניינים.
14:50 מערכות יחסים
טיפים ליצירת מערכת יחסים:
- ידע קודם (להתחיל כשמכירים אחד את השני), כמו שעושים בואנור וגם בעולמות פראיים.
- מטרות משותפות\מנוגדות.
- Strong emotional choices – לדמויות צריכות להיות תגובות רגשיות לדברים, לפי הדמיון והשוני בין התגובות הללו היחס בין הדמויות מתקבע.
20:55 מנגנון הדב"שים של ערן
כדי לעבוד כמה שפחות, עוברים לשלב הבא רק אם עולה הצורך.
שלב ראשון: משהו אחד שבולט בו, פיזית. משרת את התחושה שאנחנו בעולם אמיתי, עוזר לסספנד.
שלב שני: אם השחקנים מדברים איתו, מוסיפים לו שם וסגנון דיבור או התנהגות. תעשו רשימת שמות!
שלב שלישי: אם הוא נעשה חשוב, כי אחד השחקנים הפך אותו לחשוב, מוסיפים משהו ממנו הוא בורח ומשהו אליו הוא רץ. וגם מאפיין מבוסס ארכטיפ, בין אם רגיל, חסר, או subverted. להשאיר סימן שאלה לגביו (כדי לסקרן את השחקנים), במקום בו זה מתחבר לרקע של הדמויות או של העולם.
31:50 לתכנן את הדב"ש להמשך
לתכנן לו מקום להמשך, לטווח הקצר והארוך – לחזור, למות, או להתפוגג.
החבורה תפסה את ננסק כבר בפנדלבר הראשון. לטווח הקצר, הוא שימש כדי לעשות קונצים ולספק מידע. לטווח הארוך, הוא ישוב כשאצטרך מישהו שיעזור, או כדי לבדר.
חבורת הוורהאמר שלנו.
37:45 הצ'יט של אורי
לבסס על דמות בדיונית מוכרת.
39:50 סיכום
40:25 הגמדים חופרים
אורי מקשיב עכשיו ל-John dies at the end. זה בדיוק איך שתמיד חששתי שצריך להיות Unknown Armies.
ערן שיחק במשחק התפקידים של Star Trek. שורפים משחקים, הפודקאסט לגיימר העצלן.