1:50 כפיר ורהפטיג
שלום לגמדים, קודם כל רצית להודות לכם על הפודקאסט הנפלא שלכם ולמסור לכם מאפים וירטואליים.
לאחר מכן, יש לי שאלה. אני מנחה בשיטה ואנור לשני שחקנים, ויש לי בעיה: שני השחקנים שלי אוהבים דברים שונים. שחקן אחד אוהב סיפור עמוק ומסובך והתעסקות בתככים ודיבורים, בעוד שהשני מעדיף "לבעוט בדלת" ורק להרביץ למפלצות במבוך ותו לא. איזה משחק לעשות לשני השחקנים הללו?
חוץ מזה, כשזה מגיע לקרב, שניהם מעדיפים קרב מול חבורה של אויבים ולא מול אויב או שניים. איך לעשות קרב כזה כשהם בנחיתות מספרית?
בתודה רבה,
כפיר ורהפטיג
2:50 להריץ משחק לצמד שחקנים בעלי העדפות שונות
איזון בין השניים – לדאוג שבכל סשן יהיה סיפור עמוק ומסובך אבל שבסופו יהיה מישהו שצריך למרבץ לו את הצורה, או להיפך.
על הגנבת דיברנו כאן (מה עושים עם שחקנית שרוצה להשאר בפונדק בזמן שהשאר יוצאים להרפתקה?), על הפלאדינית כאן.
להבהיר לשחקנים מראש שמחכים להם הדברים הם רוצים, אחרי האתגר\מסתורין: לתת רמיזות ברורות לכך שיהיה אויב מעניין אחרי המסתורין, ולהיפך.
"הרצה מהצד" – שיהיו הרבה דיאלוגים או שיחות סתרים, אבל תן לשחקן שנהנה מזה לעשות את השיחות הללו מחוץ לסשן.
7:20 קרב מול הרבה אויבים
שימוש בחפ"שים, או לספק להם יתרון "לא הוגן" לעומת הסטנדרט של השיטה, או להשתמש בשיטה שבה אין עם זה שום בעיה, כמו ואנור. כי שם השאלה היא איך מתארים את זה, יותר מכל דבר אחר.
מו"ד 4 עושה אחלה עבודה עם חפ"שים, מפלצות רגילות עם נק"פ אחד. עולמות פראיים מאפשרת להכניס מלא אויבים, כי כולם נופלים מהר.
"תעשה כמו הידרה" – להידרה יש כמה ראשים, במהדורה שניה על כל X נקודות נזק שהיית עושה ההידרה היתה מאבדת ראש.
13:40 מוניטין לחבורה
אורי שילה מ-20 טבעי (פייסבוק):
לערן "מנחה מספר 1" אבירם ואורי "היי, זה גם השם שלי" ליפשיץ.
שלומות, שלומות לכם!
הייתי ,בעברי המהולל, שחקן בקבוצה שערן הנחה בטקטיקה. אחד הדברים שעד היום זכורים לי הוא המוניטין שה-"Wind Walkers" , השם של החבורה שלנו, צברה. זכור לי שהיינו נכנסים תמיד לאותן החנויות כדי לערוך את עסקינו, במיוחד זכורה לי חנות הקסם של סקי שבעיר הכבולה ואיך שתמיד היה לה משהו מעניין להגיש או לספר. זכורה לי גם במעורפל חבורת הרפתקנים שהיו סוג של "נמסיס" שלנו (תהרגו אותי, אני לא זוכר את השם שלהם). בגדול מה שאני מנסה להגיד זה שאני תוהה איך ניתן לייצר לקבוצה מוניטין באופן אמין. כלומר אם הם כאלה הרפתקנים מגניבים, והם אכן כן, אז האם אולי שמעו עליהם בכפר ליד, אולי יבואו אליהם עם בקשות והם לא יצטרכו "לחפש" משימות.
להוסיף השלכה מכאנית, תוסף קבוע שמייצג את המוניטין.
ברמת התיאור: כשנכנסים למקום, או מדברים עם מישהו, הוא כבר יודע משהו על החבורה ויש לו רושם ראשוני כלפיהם. אנשים מתחילים לפנות אליהם.
אורי מציע שאתגר אחד בכל מפגש יהיה קל מאוד, או קשה מאוד, עקב המוניטין.
This Book Is Full of Spiders: Seriously, Dude, Don't Touch It (המשך של הספר John Dies at the End)
19:45 שימוש יצירתי בסביבה
הנשגבים עושה עבודה מצוינת בזה: אם בתיאור של הפעולה השתמשת בסביבה, קבל 2+.
לא עובד? תתחיל לתת את הבונוסים הללו לדב"שים ולמפלצות ותראה כמה מהר השחקנים מאמצים את זה.
"שימוש בסביבה" אינו בהכרח רק "לעשות פעולה שמשמשת בסביבה" אלא גם פשוט לשלב את הסביבה בתיאור של מה שבכל מקרה אתה עושה.
תזכיר את זה כל פעם מחדש, עד שהם מתחילים לעשות את זה בעצמם.
22:33 סמני מציאות
הוספתי סוג חדש של נקודות פעולה, "סמני מציאות"- הרעיון הוא שזה ייתן לשחקנים יותר השפעה על המתרחש. לדוגמא: הקבוצה צריכה להתמודד עם הקובולדים הפושטים על מערכת הביוב בעיר והם הולכים להיכל העירייה כדי למצוא מפה של הביוב. השלב זה שחקן יכול לשלוף סמן מציאות ולסרטט שינויים במפה שאני מניח על השולחן, במידה וזה לא שינוי גדול מידי, ולהוסיף חדרים או לחסום מעברים. לא משנה מה השחקן עושה הוא חייב לתת סיבה לכך, כמו חסימת מעבר- בגלל התמוטטות שהראה בביוב לא מזמן כיוון שהקובולדים עשו ניסוי לא מוצלח במיוחד עם מומרי נפץ מאולתרים. או החדר הנוסף הוא חדר סודי שקיומו ידוע רק לאנשי התחזוקה והוא נועד להגן עליהם במקרה של הצפה פתאומית, בחדר ניתן למצוא הספקה רפואית מזון וכו'. בכל מקרה זה הופך את המשחק ליותר מעניין גם לי וגם לשחקנים.
כן, קוראים לזה FATE.
רשומות משחק הואנור בצ'אט.
חדשות ועדכונים
הכתבה של אורי על סשן שתוכנן שנה וחצי מראש, שווה קריאה.
רשמו את המשחק שלכם לביגור (גם אם אתם לא בטוחים בכלל מה), עד סוף החודש כדי לקבל ק6!