00:55 עמית בלום
קרב תלת מימדי! כ-side quest, אני רוצה להכניס אותם למערה בה נמצא איש עם שיקויי ידידות מצד חיות וגלימת טיפוס עכבישי. וכמובן עכבישים מסוגים שונים. כל המערה מכוסה רשתות לאורך ולגובה. ככה שכמעט בכל מקום ניתן לזוז לאורך או לעלות/לרדת "קומה". חלק מהרשתות מובילות לעכבישים שמושכים אותן למעלה כשמישהו נוגע/נדבק/מטפס עליהן. כלומר במערה: עכבישים, זיזי סלע, מדפי אבן גדולים, רשתות ואיש מעצבן עם קשת שכל הזמן יורה עליהם.
יש לכם רעיונות איך להפוך את הקרב ליותר מובן ופחות כאוטי? משהו שיעזור לקבוצה לדעת מי נגד מי ואיפה הוא נמצא (יש לנו לוח משבצות מחיק בגודל סביר ומיניאטורות לשחקנים).
תודה,
עמית בלום.נ.ב.
נא לא להעלות בפרק של על כתפי גמדים עדיין משום שהדברים עוד לא קרו.
מרחב פתוח (אולם ענקי עם מרפסות כמו אולם תיאטרון, כמו מרחב עירוני) או קומות מחוברות.
3:15 להימנע מתלת-מימד
4:25 מרחקים אבסטרקטיים
חוקי המירוץ של עולמות פראיים, למשל, יכולים להתרחש בכל מדיום. (אם כי דווקא יש להם גם חוקי תנועה יותר מדוקדקים, לחובבי הטקטיקה). פגישת האפס של ציידי המפלצות.
6:30 תלת מימד על בסיס קומות
שירטוטים אחד ליד השני.
8:00 גבהים
כל רצועת גובה מסויימת מהרצפה היא גובה נפרד: 0 עד 3 מ', 3 עד 6 מ', וכו'.
או בשילוב עם אבסטרקטי, יש "למטה", "באמצע", ו-"למעלה".
Dwarven Forge
12:10 החשיבות של הכנה מראש
אם זה בקטנה (מרפסות באולם תיאטרון), אולי אפשר במהלך המפגש. אבל בגדול, שדה קרב תלת-מימדי דורש הכנה רבה לפני המפגש.
14:22 שדה קרב דינמי
כדי לתת תחושה של מהומה לא חייבים מעקב מדוקדק אחרי הפרטים.
16:30 השיטה של אורי
1. קח כמה לוחות משבצות.
2. שרטט על הראשון את הקומה הראשונה, על השני את הקומה השניה, על השלישי את השלישית וכו'.
3. הנח אותם אחד ליד השני ואז שים משהו מתחת ללוח (נניח ספר חוקים) כדי להגביה את הקומה השנייה, שים שני ספרים מתחת לקומה השלישית. זה עובד טוב במיוחד אם ההגבהה היא אכן גבוהה (אני השתמשתי בארבעה ספרי חוקים לכל קומה).
4. וודא שיש דברים שעוברים בין הקומות (נניח עמודים, או רשתות על הקירות) וצייר אותם בצבעים דומים ובולטים בשתי הקומות, זה עוזר להבין מה מתחת למה.
5. שרטט בצבע אחר דברים כמו מעברים בין הקומות (גם בתקרה וגם ברצפה של כל חדר). כדי שיהיה ברור מה רואים מהחדר שלמעלה.
6. מעליות\חלקים זזים שעולים ויורדים. אני שמתי מעלית שעלתה וירדה בין הקומות וייצגתי אותה על ידי קובייה שהעברתי קומה למטה או למעלה כל סיבוב. לא היה לזה סיבה מלבד שזה כל הזמן הדגיש שיש משהו שעולה ויורד והזכיר לכולם שמדובר בקומות. אני ממליץ להוסיף דבר כזה (מעלית מכרות שמתופעלת על ידי כמה גמדים או סתם חיפושית אש מאולפת שעולה ויורדת ומשנה את מצב התאורה).
7. דברים נופלים – תכין בחלק מהקומות דברים שאפשר להפיל למטה (יכול להיות משהו פשוט כמו שולחן או מריצה עם אבנים). בפעולה רגילה אפשר להפיל אותם למטה ולעשות נזק למי שלמטה.
8. תעופה – קח בחשבון שהחל מדרגה מסוימת לשחקנים יש את היכולת לעוף\לרחף וכו. חשוב להגדיר מראש איפה יש מעברים בין הקומות (מדרגות, פתחים בתקרה, חלומות שאפשר לצאת ולהיכנס מהם). אני פתרתי את הבעיה בכך שזה היה מכרה נטוש אז לא היו חלונות ואפשר היה לעלות\לרדת רק במקומות מסוימים.
23:40 סיכום
תלת מימד זה מורכב.
25:35 הגמדים חופרים
דפי הדמות שהכנתי עבור Warhammer Fantasy.
29:55 חדשות ועדכונים
האירועים של הגמדים בביגור:
מחשלים מערכה עם הגמדים 06/04 10:00
הגמדים חופרים בביגור 06/04 12:00
המשחקים שלי בביגור:
הקמפיין שלי: האויב שבינינו 05/04 15:00
לב הקריסטל: בדם קר 06/04 14:00
המשחק של אביב מנוח בביגור:
תותחי פוטון וקשר טלפתי 05/04 11:00 (לייזרים ורגשות)