כתובתנו למשלוח מיילים: gamadim@roleplay.co.il. שלחו לנו תגובות לדברים שאמרנו, שאלות לגבי דברים שקרו במשחקכם, או הצעות לנושאים שמעניינים אתכם.
איך כותבים הרפתקה אותה אמורים להריץ אנשים אחרים? על אלו דגשים צריך לחשוב כאשר כותבים הרפתקה לכנס או לפרסום פומבי אחר?
2:00 פתיחה
הורידו את מגדל הפיזמון.
קראו מלא הרפתקאות מוכנות בקריאה ביקורתית, כדי לראות מה הן עשו נכון ומה עשו לא נכון.
צבאות אלמוניים; ובעברית: הרפתקאות מוכנות לדוגמה של מו"ד 4, הרפתקאות מוכנות לדוגמה של ואנור.
4:00 למה בכלל להריץ הרפתקה מוכנה?
לתת קצת לגיטימציה לקונספט הזה כולו.
5:30 המנחה הוא לקוח שלך גם
ואתה צריך לבדר אותו.
ההרפתקה של העידן ה-13, Shadows of Eldolan
8:50 מבנה ההרפתקה
מבוא, תוכן, ונספחים.
Cat's Cradle של קורט וונגוט
תוכן העניינים הוא השלד של המוצר. אפילו אם הוא לא קיים במוצר עצמו (אם הוא קצר), חייבים לבנות אותו לעצמך במהלך הכתיבה ולעבוד לפיו.
יש מגוון כלים בהם אפשר להשתמש כדי להעביר מידע: מפות, קווי זמן, עזרי שחקן.
מעל הכל, זכרו שהמטרה היא לנסות להתגבר על הטלפון השבור שעלול לקרות בכל אחד מהשלבים ממך, הכותב, ועד לשחקנים. מטרתם של הכלים היא לעזור להבהיר את המסר ככל האפשר, השתמשו בהם רק במקום ובצורה בהם הם משרתים את המטרה הזו.
13:20 המבוא
ברגע שכתבת מסמך פומבי, אין לך יותר שליטה עליו שכן הוא יצא אל העולם – לא תוכל עוד להסביר לאחרים בעצמך מהו המסמך הזה ואיך להשתמש בו, ולכן המסמך צריך לעשות את זה בשבילך. וודא שהמבוא כולל הסבר מהו המסמך הזה, וכיצד ליצור איתך קשר, על מנת שאחרים ידעו מה לעשות איתו.
14:30 ההקדמה
תקציר בשורה אחת – מהו הסגנון של ההרפתקה ומה עומד לקרות בה, כדי שהמנחה ידע אם הוא מעוניין להריץ אותה.
19:15 איך להקל על המנחה לקרוא
22:50 התוכן עצמו
קבע מהו גוש התוכן שלך: במבוך, זה חדר. בהרפתקה פתוחת קצה, זה כנראה אזורים או אירועים.
מספר את החדרים לפי האופן בו צפויים ההרפתקנים לעבור, זה בדרך כלל דורש שכתוב אחרי פלייטסט.
27:25 טקסט תיאורי
Establishing shot – להציג את האזור, הדמויות המרכזיות והאווירה הרצויה.
איך לעודד שחקנים לעשות פעולות מסוימות, לפי כמות הזמן שהמנחה מתאר משהו; דיברנו על זה בכמה פרקים.
31:50 מבנה פנימי של גוש התוכן
תרחישים קצרים של מרוצללים.