כיצד להריץ ב-Roll20
מאת ערן אבירם
המסמך רשום בנקבה בהתאם למוסכמה נפוצה להתייחס לשחקנים בזכר ולמנחות בנקבה.
ראשית, צפי בסרטוני ההדרכה שלהם (באנגלית). הם מסבירים את כל הדברים החשובים, לפי הסדר, ובקצרה. בעתיד אנחנו מקווים להרחיב את המדריך הזה בכך שנפרט על הנאמר בהם בעברית, עבור אלו שלא מסתדרים עם אנגלית. אם אתם רוצים לעזור, אנא פנו אלינו.
עצות למנחות רול20 מתחילות
0. השתמשי רק בכלים שאת צריכה
לפני שאת ניגשת ליצור מפות וסמנים, עצרי רגע – האם המשחק שלכם בכלל דורש מפות וסמנים? אם אין לכם בכלל קרבות טקטיים, אולי יספיק אם פשוט תמצאי תמונות רקע דרמטיות (למשל ב-deviantart) ותשימי אותן בתור עמודים, לפי הסצינות שאת מתכננת. אפילו אם המשחק דורש סמנים ומפות, אולי לא חייבים למלא נתונים בתפריטי הסמנים, ומספיק להשתמש באייקונים של המצבים.
שקלי את סגנון המשחק והתחשבי בשיטה בה אתם משתמשים, לפני שאת בוחרת באיזה כלים להשתמש. רוב העצות הבאות מניחות משחק "סטנדרטי", שבו יש חשיבות למיקום הדמויות.
1. הכיני סמנים מראש
אם את יודעת שההרפתקנים יתקלו בגובלינים, כדאי לחפש סמנים של גובלינים מלכתחילה. זה חוסך זמן, וחשוב מכך, זה חוסך לך התעסקות במהלך המשחק. מטרתך היא להגיע למינימום התעסקות עם מנגנון רול20 עצמו במהלך המשחק – כדי שתוכלי להתרכז במשחק! – וזה אומר שכדאי לארגן מלכתחילה את מה שאפשר לארגן. אני ממליץ לעבור על ההרפתקה בראש (ואם זו הרפתקה מוכנה, לעבור על החדרים ממש), לחפש את כל היצורים, ההשפעות הקסומות והמלכודות שלדעתך אמורים להופיע על המפה, ולמצוא את כולם בטרם יתחיל המשחק. או לפחות את העיקריים. במידה ואינך מוצאת אותם, צרי אותם, או ותרי עליהם. (ראי בהמשך לגבי יצירה).
בשולחן וירטואלי, גרפיקה יפה מוסיפה הרבה למשחק. לכן כדאי להשתמש בסמנים יפים, גם אם זה אומר לקנות אותם מהשוק של רול20 – זוהי גם השקעה לטווח ארוך, הסמנים ישארו זמינים לכל ההרפתקאות העתידיות שלך. במידה ותשקיעי כמה דקות בחיפושים בטאב הגרפיקה, כנראה שתמצאי לא מעט סמנים יפים בחינם. נסי לחפש לפי שם הגזע, הצבע, התפקיד, המקצוע או אפילו סוג הנשק של היצור.
1.א.הכיני סמנים לדמויות השחקן
בקשי מהשחקנים שישלחו לך תמונות של הדמויות שלהם – מי כמוהם יודע איך הם רוצים שהדמות תראה, אחרי הכל – ואז הפכי אותם לסמנים באמצעות tokentool. זו תוכנה זעירה שלא קשה להשתמש בה, והמאמץ הוא חד-פעמי וממש שווה את זה.
כדאי להכיר את tokentool בכל מקרה, כי זוהי דרך פשוטה ליצור סמנים שנראים כמו סמנים (ולא סתם תמונה קטנה). כשאני מריץ, התוכנה הזו פתוחה ברקע, לצרכי "סמני חירום", אם מסתבר שצריך סמן ואני לא מסוגל למצוא סמן מספק בחיפוש בטאב הגרפיקה. לוקח לי בערך 30 שניות למצוא תמונה מתאימה בגוגל, לגרור אותה לתוך התוכנה, למרכז את העיגול מסביב לפרצוף, לשמור, ולהעלות לתוך רול20. כלומר, עד שהשחקנים החליטו איך להתמודד עם נחיל הצרעות, כבר יש לי נחיל צרעות להראות להם.
1.ב. גם חפצים יכולים להיות סמנים
זה משהו שכנראה יעלה רק במהלך המשחק, ולא בהכנה לקראתו. למשל, כאשר אחד השחקנים דוחף שולחן, אולי תראי לנכון להוסיף את השולחן הזה על המפה. אפשר לעשות זאת באמצעות ציור (ראי בהמשך), אבל אפשר גם לחפש מהר סמן של שולחן ולשים אותו על המפה.
אם את צופה מראש שבמקום מסויים דברים ישתנו – למשל, ארונית תזוז ותחשוף מעבר סתרים – כדאי להכין את הדברים הללו מראש כסמנים, אבל לשים אותם בשכבת המפה. למה? כי כך לא תזיזי אותם בטרם עת. מאחר והמנחה יכולה לתפוס את כל הסמנים – כולם "שייכים" לה – היא עלולה להזיז בטעות סמנים שאמורים להיות רקע (רוב זמן המשחק את בשכבת הסמנים, מזיזה דמויות או מסמנת דברים). הביאי את הסמן הזה לשכבת הסמנים רק כאשר הוא מפסיק להיות סתם רקע, ומתחיל לזוז – או אפילו השאירי אותו בשכבת המפה, אם את לא צופה שיזוז שוב.
2. הסתירי את הסמנים כדי לשלוף אותם רק בשעת הצורך
שולחן המשחק צריך להציג רק את מה שחשוב כרגע במשחק, אבל הוא יכול להכיל יותר מזה.
הכלי העיקרי לכך הוא ה-GM Layer, אבל עדיף להמנע מלהשתמש בו. מטרתה של שכבת המנחה היא לאפשר לך להסתיר כל מני סמנים בשכבה שהשחקנים לא רואים, כדי שתוכלי להעביר אותם לשכבה הרגילה (וכך לגרום להם "להופיע"), אבל המעבר בין השכבות קצת מבלבל ולוקח זמן מיותר. כמו שאמרנו, עדיף להמנע מהתעסקות מיותרת במנגנון.
עדיף במקום זאת להסתיר את הסמנים שאת רוצה לחשוף בהמשך מאחורי ערפל מלחמה, בפינת המפה, ופשוט לשמור אותם שם עד לשעת הצורך. חשבי על זה כעל קופסת מיניאטורות שנמצאת ליד השולחן, והשחקנים לא רואים.
3. השתמשי בערפל מלחמה
כדאי לשקול להפעיל ערפל מלחמה אפילו אם אינך מעוניינת להסתיר חלקים מהמפה מעיני השחקנים, כי ערפל המלחמה מאפשר לך להפוך את שולחן המשחק למספר אזורים שונים. זה מאפשר לך להסתיר סמנים, כמו שנאמר מקודם, וגם, למשל, לשים שתי מפות באותו עמוד, ופשוט להסתיר אחת. ייתכן שתעדיפי לעשות זאת במקום ליצור עמוד חדש; למשל, אם יש לך המון עמודים, או שמדובר בשתי קומות של אותו מבוך, שעוברים ביניהן הרבה.
כדי להפעיל ערפל מלחמה צריך לסמן V בהגדרות של העמוד עצמו – גלגל השיניים הקטן שליד העמוד, בתפריט העמודים למעלה.
זה פשוט מפעיל אותו. כעת כל המסך נעשה מכוסה בערפל (ובעיני השחקנים, שחור לגמרי).
כדי לשלוט בערפל, יש כפתור בתפריט בצד שמאל. רק את רואה את הכפתור הזה, השחקנים לא רואים. יש בו ארבע אפשרויות: לחשוף אזור (בריבוע, את פשוט גוררת על גבי המפה ריבוע והוא נחשף בעיני השחקנים), לחשוף פוליגונית (את מסמנת פינות של צורה גיאומטרית, וכשאת סוגרת אותה, כל האזור נחשף – מאוד שימושי, צריך לשחק עם זה קצת כדי להבין איך זה עובד), הסתרת אזור (בריבוע, כדי להחזיר חשיכה אם את רוצה), ואיפוס הערפל לכל המפה (אף פעם לא משתמשים בזה).
כדאי ללמוד להשתמש בכלי החשיפה הפוליגוני, זה שמאפשר ליצור צורות, ולהפסיק להשתמש במלבני. זה נראה יותר טוב לשחקנים, והוא גם מהיר יותר לשימוש אחרי שמתרגלים אליו.
במידה ואת משלמת על מנוי, יש לך גישה גם לתאורה דינמית. זה טריק מגניב, אבל למתקדמים, ורק עבור משחקים מסויימים. אל תטרחי להתעסק איתו עדיין.
4. הצביעו וציירו
כשמשחקים במשחק מקוון, הפן הויזואלי חשוב בהרבה מאשר במשחק שולחני. זה נכון אפילו אם אתם משתמשים בוידאו (כך שאתם רואים אחד את השני). קשה להבהיר דברים באמצעות מילים בלבד – לא יאמן כמה אנחנו סומכים על תנועות ידיים והבעות, אבל זה נעשה די ברור אחרי שמתחילים לשחק באופן מקוון. כדי לפצות על כך, חשוב לנצל את השולחן הוירטואלי, להצביע ולצייר עליו. המטרה אינה לעשות יצירות אומנות מפוארות שיזכרו עד תום הזמן, אלא להבהיר שהמקום הזה הוא גבעה גבוהה יותר, או שמה שאני מנסה להסביר לכם זה שצריך לבנות גשר מכאן לכאן מעל התהום הזו.
כדי להבדיל בין השחקנים, לכל אחד יש צבע משלו. רול20 כבר העניק לכם צבעים אקראיים כשנכנסתם לשולחן, אבל אפשר לשנות אותם בלחיצה על הצבע שליד שם הדמות שלך, למטה. כדאי לוודא שאתם מובדלים זה מזה באופן ברור.
כדי להצביע, פשוט לחצו עם העכבר לחיצה ארוכה. מנחה, יש לך טריק נוסף – את יכולה ללחוץ על שיפט לפני הלחיצה הארוכה, וזה גורם לנקודת המבט אצל השחקנים לעבור להתמקד בנקודה עליה הצבעת.
כדי לצייר, השתמשו באפשרות העליונה בתפריט השמאלי. מומלץ גם לכתוב על גבי השולחן, כדי לזכור דברים לגבי מקומות, למשל השמות שלהם. מאוד קל למחוק או לשנות את הפרטים שצוירו או נכתבו – השחקן המצייר יכול פשוט לתפוס אותם, כאילו היו סמן, ולהזיז, למתוח או למחוק אותם בן רגע. המנחה יכולה לתפוס את כל הציורים באותה קלות – אם השחקנים מתחילים להשתולל, אפשר פשוט לגרור את העכבר ולמתוח ריבוע פני כל הקשקושים, ואז למחוק את כולם עם del.
5. השתמשי במפות קיימות
המנחים השולחניים רגילים ליצור מפה בהתאם לסביבה שדמיינו. ברול20, כדאי להיות מוכנים לחשוב ההיפך, או לפחות להתפשר. יש שלוש דרכים עיקריות לבנות מפות, ולא משנה אם מדובר במפת קרב, מפה עירונית או כל דבר אחר.
בכל מקרה, כדאי ליצור את המפה בשכבת המפה, כמובן; ואם השיטה בה אתם משתמשים לא דורשת משבצות, כדאי לשקול לכבות אותן (בתפריט העמוד), שכן כל חלקי המפות מנסים אוטומטית להתייצב בהתאם לתבנית המשבצות (אפשר להזיז אותם באופן שמתעלם מכך באמצעות לחיצה על ctrl תוך כדי הגרירה). מידע נוסף על ייצוב מפות ומשבצות, כאן.
להרכיב מפה בעצמך. לא מומלץ. אומנם כך ניתן להשיג מפה בדיוק כמו שאת רוצה, אבל זה טרחני וגוזל זמן. בטאב הגרפיקה בצד ימין למעלה, חפשי חלקי מפה התואמים לאופי האזור (dungeon, corridor, city, street, hill למשל), גררי אותם לשולחן, והתחילי להזיז, למתוח, לסובב, ואז להוסיף הסברים או איורים חסרים באמצעות כלי הציור.
להשתמש במפה קיימת ולהתאים את ההרפתקה. בטאב הגרפיקה אפשר למצוא המון מפות מוכנות, שנראות נהדר. נסי לחפש גם לפי מילות תיאור או עצמים שמתאימים לאווירה שהמפה אמורה לשדר. אפשר לחפש graveyard, אבל אם אף אחת מהמפות לא נותנת לך משהו קרוב מספיק לשדה הקרב שאת מדמיינת, נסי גם tomb או mausoleum או אפילו dark forest. פעם מצאתי מפה שמוצאת חן בעיני פשוט לפי החיפוש red. דרך אחרת היא למצוא מפה טובה באינטרנט (אפשר להתחיל כאן) ולהעלות אותה כתמונה.
בכל מקרה, תדרשי להגיע לפשרה בין צרכי ההרפתקה לבין המפה בפועל, ולכן עליך להיות מוכנה לשנות אלמנטים בהרפתקה בהתאם למפה. כל מנחה תמצא נקודת ביניים שנוחה לה; אישית, למדתי להעדיף למצוא תחילה מפה שתואמת לסוג הסצינה שאני מדמיין, ורק לאחר מכן לבנות את שאר האלמנטים של ההרפתקה, סביב המפה.
להשתמש במפה קיימת התואמת להרפתקה. ההצעה הזו רלוונטית רק למי שמריץ הרפתקה מוכנה או בעולם מערכה מוכן, אבל בשבילם, זהו פתרון אידאלי. ניתן לגזור מתוך ה-PDF של ההרפתקה את המפות (ולהעלים סודות למנחה, אפילו באמצעות "צבע" של חלונות), או, במידה והחברה מציעה מפות ב-PDF, פשוט להשתמש בהן. כל קורא PDF מאפשר "לתפוס" אזור מהמסמך, שלאחר מכן אפשר להדביק לתוך תוכנת ציור ולשמור כתמונה. המפות האלו בדרך כלל עולות כמה דולרים, אבל זו השקעה מצוינת – גרפיקה ברמה גבוהה מוסיפה המון למשחק.
6. שיתוף עזרים לשחקנים
ניתן להציג בפני השחקנים תמונה מסוימת, למשל מכתב שהם מצאו או פרופיל של דב"ש. התמונה הזו נשארת בטאב Journal, שזמין גם לשחקנים, כך שהם יכולים להעלות אותה שוב אחר כך, לרצונם.
כדאי להכין את העזרים לפני המשחק, כמובן, כדי לחסוך זמן בזמן ההרצה. צרי handout חדש לכל עזר, העלי לתוכו תמונה (לא ניתן לבחור תמונות מתוך ספריית התמונות שלך, עקב איזה באג), ושמרי אותו כך.
כאשר את רוצה להציג את העזר בפני השחקנים, פתחי אותו, והגדירי שהוא "שייך" ל-"כל השחקנים". כעת הוא מופיע אצלם בטאב היומן, אבל הם מן הסתם לא שמו לב. אפשר להגיד להם "הי, תביטו שם", אבל אפשר גם פשוט ללחוץ על כפתור "הצג לשחקנים", שגורם לתמונה לקפוץ מולם במרכז המסך.
7. כמה סידורים נוחים לפני שמתחילים
בפעם הראשונה בה אתם משחקים, כדאי לסדר כמה דברים בממשק של רול20, כדי להקל על כולם להסתדר איתו.
ראשית, היכנסי לטאב ההגדרות (גלגל השיניים בצד ימין למעלה) ובטלי את אפשרויות הוידאו והאודיו, אחרת תהיה כפילות עם ההאנגאוט. ניתן לעשות זאת גם לפני תחילת המשחק (וכדאי).
שנית, וודאו שלכל אחד יש צבע נפרד (כמתואר למעלה).
שלישית, בקשי מכולם להיכנס לטאב ההגדרות ולהכניס את שמה של הדמות (בעברית או אנגלית, אבל שיהיה אחיד), ולשנות את הגדרת התמונות ל-names only, כדי לחסוך במקום.
כן, לרול20 יש מערכת צ'אט ווידאו פנימית, אבל היא בעייתית (ותצוגות הוידאו תופסות מקום משמעותי משולחן המשחק), ואנחנו נמנעים מלהשתמש בה.
שיקולים נוספים
דברים שאפשר לעשות עם סמנים
ניתן להגדיר סמן כשייך לשחקן כלשהו, כך שהוא יוכל לשלוט בו. כדאי כמובן לעשות את זה עם הסמנים של דמויות השחקן, אבל כדאי לעשות זאת גם עם יצורים מזומנים, או חפצים שהופכים לרלוונטיים לדמויות (למשל, כפית שהוטל עליה לחש "אור"), ולהגדירם כשייכים לכל השחקנים.
אפשר להגדיר לכל סמן עד שלושה מדדים שונים, בצבעים כחול, אדום וירוק. שימושי כדי לעקוב אחרי נקודות פגיעה, מטענים, מספר יכולות מוגבל, וכו'. לא צריך להיכנס לתוך תפריט הסמן כדי לשנות את המדדים, מספיק ללחוץ על הסמן ועולים שלושה עיגולים, בתוכם אפשר להכניס נתון חדש, או X+ או X-, שמשנים את הנתון הקיים.
אפשר לתת לסמן צבע או סימון מיוחד, מתוך רשימה. זו דרך מצוינת להבדיל בין גובלינים (כתום, סגול, אדום), או להגדיר מצבים שקיימים בשיטה (עיוור, המום, לכוד ברשת, וכו').
ניתן לתת לסמן "הילה" בצבע מסויים – בתכל'ס, עיגול או ריבוע שמקיף אותו (אפשר אפילו להגדיר שתי הילות שונות, בצבעים שונים). זה שימושי כדי להראות טווחי השפעה של לחשים או יכולות דומות. למשל, אם הוטל על כפית לחש "אור", ההילה יכולה להראות מהו הטווח אליו מגיע האור; כל מה שמעבר לכך נחשב כחשוך בעיני הדמויות.
אין קשר בין הילה לבין ערפל המלחמה. ניתן אומנם להגדיר שסמן הוא "מקור אור", שבאמת מפלח את ערפל המלחמה, אבל לשם כך נדרשת תאורה דינמית, וזהו פיצ'ר למשתמשים משלמים בלבד (וגם, דורש השקעת זמן משמעותית מצד המנחה כדי ליישמו כמו שצריך).
אפשר גם לשייך סמן לדף דמות, כמצויין בהמשך.
נעימות רקע זה נחמד, אבל
לצד טאב הגרפיקה יש טאב לנעימות רקע. בהרצות הראשונות שלך, לא בטוח ששווה להשקיע בכך את הזמן. קשה הרבה יותר למצוא נעימה שמוצאת חן בעיניך, לעומת פיסת גרפיקה – קשה לדעת מה לחפש, ולוקח לא מעט זמן להקשיב לכל קטע מוזיקלי (לא צריך להקשיב עד הסוף, אבל לפחות 30 שניות, כדי לאמוד אותו). בחד"פ, יכול להיות נחמד למצוא נעימת רקע לכל סצינה, אבל כדאי שהיא תהיה מצוינת כנעימה מחזורית (כדי שלא תמאס), או נותנת אווירה מאוד ברורה (אם משמיעים אותה רק בתחילת הסצינה, כלומר רק פעם אחת).
האנגאוט זה נהדר, אבל
אנחנו ממליצים להשתמש בהאנגאוט עבור שיחת הועידה, מטעמי נוחות. היא כמעט תמיד עובדת מעולה, ואפשר להשתמש בה כדי להקליט את המשחק בקלות רבה. בנוסף, להאנגאוט יש תכונה יחודית – ניתן להוסיף בתוכה אפליקציות, וספציפית, אפליקציה של רול20. מה שאומר שאפשר לשחק את רול20 מתוך חלון ההאנגאוט, ללא צורך בשום חלון אחר.
על מנת לעשות זאת, את חייבת לפתוח את האפליקציה הזו ראשונה, ולבחור במערכה אותה תשחקו. רק אז הגידי לאחרים שיפתחו את האפליקציה, כי כך כולם יכנסו לאותה המערכה. היתרון הבולט הוא, שלא צריך להזמין אותם למשחק בשום דרך אחרת – מספיק שהשחקנים פשוט יתחברו להאנגאוט, ואז יפעילו את האפליקציה. עם זאת, זהו גם היתרון היחיד. אפשר בדיוק באותה מידה לשתף עם השחקנים את קישור הכניסה למערכה, שמופיע בצ'אט של רול20 אחרי שאת נכנסת.
השתמשו ביוזמה אם אתם משתמשים ביוזמה
כלומר, אם בשיטה שלכם יש יוזמה בקרבות, כדאי להשתמש בספירת היוזמה של רול20. את יכולה לפתוח אותו מאחד הכפתורים הנמוכים בתפריט השמאלי (ולהעלים אותו עם אותו כפתור). כדי להוסיף סמן כלשהו לספירת היוזמה, לחצי עליו עם כפתור ימני ובחרי בהוספה. אז ניתן להזין עבורו מספר או אפילו לגרור לתוכו קלפים (אם אתם משתמשים בשיטה כדוגמת עולמות פראיים). יש גם מקרו שמגלגל יוזמה לסמן שלך ומיד מוסיף אותו לספירת היוזמה.
השתמשו במקרואים אם אתם משחקים הרבה
במידה ואתם מתכוונים לשחק לאורך זמן, בהחלט כדאי ללמוד להשתמש במקרואים. לא צריך משהו מורכב (אם כי בהחלט אפשר), תפקידו של מקרו הוא פשוט להפוך פעולות נפוצות לכפתור אחד. בפאת'פיינדר למשל יש לי מקרו להתקפה, שכולל שני גלגולים: 1ק20 + תוסף ההתקפה שלי, ושורה נוספת בה מגולגל הנזק. כך בכפתור אחד רואים אם פגעתי, ובמידה ופגעתי, כמה נזק עשיתי. יש לי מקרו גם לכל זריקות ההצלה, ולבדיקת מיומנות איום (המיומנות שאני משתמש בה הכי הרבה).
אפשר וכדאי להוסיף מעט פלאף לפני הגלגול, כך שבכל פעם שאתה מגלגל התקפה יופיע גם הטקסט, למשל, "זמלופיה מכה בכל המרץ!". למתקדמים, כדאי לקרוא על מקרואים ועל יישומים ספציפיים לשיטה שלכם. אפשר לעשות מגוון טריקים מעניינים, למשל להכניס את עצמך אוטומטית לתוך סדר היוזמה באמצעות מאקרו אחד.
לא כל השחקנים צריכים להשתמש באותם המקרואים, אם כי זה אפשרי – לך המנחה יש אפשרות להפוך מקרואים שאת מגדירה לזמינים לכולם. יש לנו שחקן שחקר את הנושא באופן די מקיף, ויש לו מלא מקרואים מעניינים, ויש לנו שחקן שיש לו רק מאקרו אחד, לגלגל ק20. כל אחד שיעשה מה שנוח לו, אבל בכל מקרה, זה חוסך טרחה במשחק ממושך.
לא בטוח שכדאי להשתמש בדפי הדמות
להרבה שיטות יש דפי הדמות בילט-אין בתוך רול20. כאשר יוצרים מערכה אפשר להגדיר עבורה תבנית דף דמות מתוך רשימת שיטות מרשימה למדי, ואז כל השחקנים יוכלו לפתוח דפי דמות ולמלא אותם בפרטים. אבל לא בטוח שכדאי.
היתרונות: כל המידע על הדמות שמור בתוך רול20, והיא יודעת להשתמש בו. למשל, אפשר בלחיצת כפתור מתוך דף הדמות לגלגל מיומנות דיפלומטיה, והתבנית של דף הדמות משלבת בין הנתון בתכונה "כריזמה" והנתון במיומנות "דיפלומטיה" כדי ליצור את התוסף ולגלגל איתו 1ק20. בנוסף, אפשר לשייך סמן לדף דמות, כך שמה שמשתנה בסמן – בריאות, למשל – משתנה גם בדף הדמות, ובחזרה.
חסרונות: דף הדמות אינו גמיש – אם הדמות קיבלה תוסף (או כל נתון אחר) מסוג או בצורה שלא ניתן להכניס לדף, אז חייבים לרשום אותו בנפרד ולהוסיף אותו בנפרד לגלגולים. בנוסף, ככל שהשיטה יותר כבדה מכאנית, כך מילוי דף הדמות הופך ליותר טרחני (אם כי המעקב אחריו יותר קל).
אישית, למרות שאני משחק במערכה ממושכת, אף אחד מאיתנו לא משתמש בדף דמות של התוכנה, לכל היותר בכמה מקרואים ששומרים נתונים נפוצים כגון תוסף התקפה (אותם צריך לעדכן מדי זמן, כמובן). את דף הדמות אנחנו שומרים בצורת מסמך גוגל, אותו אפשר לעדכן ולשנות איך שרוצים, וגם לשתף עם המנחה. (יש לנו גם מסמך קבוצתי למעקב אחרי ציוד ואוצרות, אולי תרצו גם כזה)